1397-02-23 08:37
589
0
53415
پیام رسانهای داخلی نیازمند حمایت دولت ؛

بی تحرکی سیاسی در تلگرام در پی خروج اصولگرایان / استقبال از پیام رسان بله در گلستان

با خروج بخشهای زیادی از جامعه ایرانی از شبکه اجتماعی تلگرام ، فضای سیاسی بی رمقی را در این شبکه اجتماعی خارجی خصوصا از منظر تقابلات سیاسی شاهد هستیم.

به گزارش گلستان ما ؛ بعد از اینکه تلگرام به درخواست های قانونی دولت ایران پاسخ نداد و علنا آنها را رد کرد ، دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی طی نامه ای رسما درخواست بستن و "فیلترینگ" این پیام رسان خارجی را صادر کرد .

در پی آن دولت طی بیانیه های به همه دستگاهها دستور داد تا فعالیت خود را در شبکه تلگرام" ممنوع و متوقف" نمایند .

بعد از این قضایا و دستور قضایی دادسرای سرانه برای فیلتر تلگرام و محدود سازی ارسال پیامک و کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت در این پیام رسان ، به شدت از تعداد کاربران تلگرام کاسته شده است به طوری که در اکثر کانالها همه روزه جمعیت معتنابهی افول می کنند .

یکی دیگر از تبعات این کار بی رونقی و بی تحرکی سیاسی در این فضاست که قبلا دو گروه و جریان عمده سیاسی کشور مدام با هم بحث و جدل می کردند اما با خروج جریان" اصولگرا و ولایی" عملا شاهد اتوبان یک طرفه ای هستیم که "اصلاح طلبان" فقط در آن رانندگی می کنند .

در چنین فضای یکنواختی شاید این سخن بجا باشد که می گویند : "خود گویی و خود خندی ، به به چه هنرمندی".

البته همزمان با افت محسوس خدمات تلگرام و کاهش کابران آن ، شبکه های اجتماعی داخلی نیز هر کدام در مقاطعی بر سر زبانها آمدند که می توان اوایل به" سروش" و در ادامه به "ایتا" ، "آی گپ" و جدیدا "بله" اشاره کرد .

"پیام رسان بله" با ضریب امنیتی بالا حتی برای مبادلات تجاری و بانکی علاوه بر چت و گفتگو کاربرد دارد و نکته جالب سرعت بالا تبادل اطلاعات ، عکس و فیلم و ... است .

علیرغم اعلام برخی دیدگاه ها در خصوص اینکه فیلتر تلگرام بر این شبکه تاثیر گذار نیست اما شاهد این هستیم که کاربران آن کاهش یافته و فضای آن بی رونق و یکنواخت و کم سرعت و خسته کننده شده است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.